att behöva ringa om mejl

Sune Flisas tredje mejl till TT

För 40 år sen kom mejlet. Nu kunde man snabbt få svar utan en massa ovidkommande dösnack. Så är det inte i dag. I dag får man allt oftare ringa och fråga varför man inte får svar på sina mejl. Och råkar man skämta ligger man riktigt risigt till.

Jag mejlade TT-Sales Kundsupport. Support betyder ju stöd, användarhjälp…

Inget svar.

Jag ringde TT, eftersom jag inte fått nåt svar på min fråga om SIFFRAN 13,7 eller 48 eller 10000 eller…

– TT.
– Ja, hej. Mitt namn är Sune. Jag undrar varför jag inte får nåt svar på min fråga till er.
– Oj då.
– Ja, det är minst en vecka sen jag mejlade…
– Oj då, en hel vecka!
– Ja, en hel vecka. Ärendenumret är XXXX.
– Ok. Jag ska titta.
– Tack.
– Hm. Det ser ut att vara stängt.
– Stängt?
– Tja, vad jag kan se…
– Men hur kan man stänga nåt som inte ens är öppnat?
– Mmmm. Jag ska titta.
– Ja, gör det. Titta. Det går kanske att öppna igen?
– Oj, så mycket text. Kan du berätta så slipper jag läsa?
– Det handlar om hur och varför ni som är så noga med språklig korrekthet kan skriva siffra om exempelvis 13,7.
– Aha. Då förstår jag. Ja, då har du kommit fel. Vi är bara support. Då ska du mejla till TT-språket. De har nog svar.
– Det hoppas jag. Ok, då gör jag det.

Genom detta samtal lärde jag mig att det än i dag finns folk som inte vet hur man vidarebefordrar ett mejl inom samma bolag. Trots det påstås det att vi lever i ett kunskapssamhälle. 

Sune Flisa
chefredaktör

 

Annonser
Taggad , , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Annonser
%d bloggare gillar detta: