Vi bestiger bevattningsdammen i Gräsgård

På min Youtubekanal kan du se hundratals andra videor.

Märkt , ,

6 tankar om “Vi bestiger bevattningsdammen i Gräsgård

  1. Färjestadsbo skriver:

    Fantastiskt. 2.45 min in i filmen har du fått med två spöken i vänsterhörnet som förnöjsamt klättrar på bevattningsdamen.

    Gilla

  2. Färjestadsbo skriver:

    Fråga till cyklande filmare. Tittar på google maps och ser en bevattningsdam en bra bit från Eketorps (ruin) borg. Är det en ny bevattningsdam? som möjligtvis ligger väster om lilla kanalen som går under vägen i en cirklande å med gäddor som väntar på att få komma längre upp? Eller är jag ute och cyklar…

    Gilla

    • degerhamn2 skriver:

      Du ser inte dammen annat än som ett grått fält på både Google Maps och Eniros karta. Dammen ligger nästan rakt öster om Eketorps borg, på västra sidan om 925, norr om kanalen ned till havet.

      Gilla

      • Färjestadsbo skriver:

        Precis varit där. Verkar inte finnas några gränser längre. Jösses.

        Gilla

        • degerhamn2 skriver:

          Jösses är ett passande ord. Det är imponerande vad man kan göra med ganska enkla maskiner. Har mätt på kartan och uppskattar måtten till 200 x 125 x 5 meter. Med min urusla matematik får jag det till 125 miljoner liter. Det jag saknar är en vinddriven pump. Där om nånsin skulle ett tio femton meter högt vindkraftverk med vattenpump göra stor nytta.

          Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.