Min akvarieblogg…

Publiceringstakten ökar framgent på min blogg om akvaristik. Den heter iminavatten.wordpress.com och du kommer till den genom att klicka här.

Just nu kan du se en video om mitt nystartade växtodlingsakvarium – som inledningsvis drabbades av kH-chock…

Märkt

2 tankar om “Min akvarieblogg…

  1. Karin skriver:

    Jag vet inte om jag vågar titta. Jag är lite riskabel för närvarande, tror jag, funderar på om det inte vore trevligt med något husdjur. Häst vore ju trevligast, men det går bort, av många skäl. Hund känns som ett lite för stort åtagande. Katt? Kanske. Eller någon papegoja? Fiskar har jag hittills inte funderat på, men … Kanske kikar in där i alla fall!

    Gilla

    • degerhamn2 skriver:

      Jag bara varnar dig! Tittar du in är du fast. Det finns inga trevligare djur. Hästar kräver gård med havreodling. Katter pinkar så man måste gå från torp och slott. Hundar kan vara alltför charmerande, så pass att hälsorisker ökar. Papegoja biter dig i näsan, får papegojsjuka och dör. Fiskar bara finns, Vackra, Tysta. Sällskapliga. Alltid på tårna. Ödmjuka. Gör sig aldrig till. Nästan gratis i drift. Hästen drar 15 spänn hö om dagen, strö för storslant, hovslagare 800 i månaden, försäkring många tusen, veterinär kan bara tillkallas om man är miljardär. Fisken äter för runt tio öre i månaden: egenfångade daphnier, cyklops, flugor, bladlöss, några räkromkorn till fredsgsmyset… Okej. Nu är du alltså akvarist!

      Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.